Info:


Title: Qualia

Time: 10 dicembre 2015
Category: Article
Views: 3338 Likes: 5

Tags: -

Qualia

Qualia is a project made by Caterina Parodi, Rashmin Bidasaria and Abdullah Almuzaini.

Immagine 1

Looking at London and its peculiarities, Qualia focused the attention on the research and the realization of a new, dynamic and virtual scenery of the contemporary cities. From the research for Eccentricity in phenomenal world, to the realization of a virtual world in which Eccentricity is normality.

Guardando Londra con occhi attenti alle sue peculiarità, Qualia ha concentrato l’attenzione sull’esplorazione di un nuovo, dinamico e virtuale scenario della città. Partendo dalla ricerca dell’Eccentricità nei meandri della quotidianità, lo scopo è stato quello di arrivare alla realizzazione di un mondo in cui è l’Eccentricità ad essere la normalità.

 

 

a4s

2 a4s

 

The virtual world allowed us to create a system with different plans interested and rotated. 
The sounds, that are so loud in the city, draw a path not only in London but also in Qualia, in which you can sneak between objects: mathematical, complex, fragmented, with forms that change to make new visual effects.

Il mondo virtuale ci ha permesso di realizzare un sistema di realtà in cui i piani si intersecano e ruotano, in cui i suoni, tanto forti e presenti a Londra, disegnano un percorso che vive di costruzioni: matematiche, complesse, frammentate, caratterizzate da forme che mutano e che permettono diverse visioni.

immagine 4

The project is made in Unity that made possible build a VR scenery, with interactive and animated elements. Powered for Oculus, the project used 3D scanner to map complex parts of the city.

Qualia è costruito in Unity, programma che rende possibile la realizzazione di progetti di realtà virtuale, con elementi di interattività e animazione. Potenziato per gli Oculus, il progetto si avvale del 3D Scanner che ha permesso di mappare in tre dimensioni parti complesse della città.

immagine 5

immagine 6

Quail is a project born during the AA Summer School “Eccentricity” by Caterina Parodi, Rashmin Bidasaria and Abdullah Almuzaini, under the guidance of Tom Svilans, Greg Storrar and Dave Reeves.

Qualia è un progetto nato durante la Summer School “Eccentricity” presso L’Architectural Association per mano di Caterina Parodi, Rashmi Bidasaria e Abdullah Almuzaini, grazie alla competenza dei tutor Tom Svilans, Greg Storrar e Dave Reeves.

immagine 7

Enjoy the video.

Info:


Title: Qualia

Time: 10 dicembre 2015
Category: Article
Views: 3338 Likes: 5

Tags: -